Basit Mutfağa Hoşgeldiniz !

Hepiniz için en iyi tarifler, en nefis yemekler, en pratik bilgiler burada... 

14 Şubat 2009 Cumartesi

Krep Nasıl Yapılır (Akıtma Tarifi)


Dünyada babamdan iyi krep yapan birini görmedim, ben ondan öğrendiğim için şanslı sayıyorum kendimi, siz de şanslısınız siz de benden öğreneceksiniz.


Malzemeler:

Buradaki malzemeler arasındaki oranları değiştirerek tam damak zevkiniz uygun krepi bulabilirsiniz listeye sadık kalmayın.

2-3 bardak süt
1 bardak un
2 yumurta
biraz tuz

Yapılışı:

Bütün malzemeleri bir kapta iyice karıştırın, unun topak topak kalmaması çok önemli. Bir tavayı kızdırın ve hafifçe yağlayın (yağı malzemeden saymadım ama her krepte biraz kullanılıyor). Harcı bir kepçeyle alıp dökün tavaya ve bütün tava yüzeyine yayın sağa sola eğim vererek. Katılaşınca ve altının kızardığını hissettiğinizde bir spatulayla çevirin (bunda zamanla ustalaşmak istiyorsanız tavaya bir hamleyle havalandırıp çevirin ben şahsen öğrenene kadar 3,4 tane feda ettim ama değdi) ve bir dakika daha pişirin ve hazır( Krepin biraz yanması çok sorun değil ama ciğ kalmasın kesinlikle). Bu işlemleri malzeme bitene kadar devam ettirin. Dikkat krep kısık ateşte yapılmaz !

İçine koyabileceğiniz malzemeler:

Bal, reçel, rendelenmiş peynir,çikolata sosu, pekmez, rendelenmiş meyve veya çerez, salam, sosis ... bu liste uzayıp gidiyor.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder