Basit Mutfağa Hoşgeldiniz !

Hepiniz için en iyi tarifler, en nefis yemekler, en pratik bilgiler burada... 

14 Şubat 2009 Cumartesi

Islak Kek Tarifi ve Yapılışında Püf Noktaları


 Islak kek nasıl yapılır ben tabiki bilmiyorum ama bolduğum çok güzel bir tarifi sizinle paylaşmak istedim.


Malzemeler

4  yumurta
2 bardak şeker
1 bardak süt
2 bardak un
1 küçük paket margarin
1 paket kabartma tozu
4 kaşık kakao

Hazırlanışı
Margarini küçük bir kaba alıp eritip y
umurtaları şekerle birlikte krema gibi olana kadar çırpalım. Şeker iyice eridikten sonra süt ve yağı ekleyip çırpmaya devam edelim. Karışım, tamamen sıvı halini aldığında içine kakaomuzu ekleyelim. Kakaonun topak topak olmaması için bu karışımdan bir su bardağı ayıralım. Kalanın içine kabartma tozu ve unu katarak tekrar çırpalım. Sonra yağladığımız bir kek kalıbına(kısaca kek kalıbınız yoksa hiç kasmayın :P) boşaltalım. Orta ısılı fırında yaklaşık yarım saat kadar pişirelim. Kekin pişip pişmediğini anlamak için ortasına bir bıçak batıralım Bıçak temiz çıkıyorsa kekimiz pişmiş demektir. Keki  servis tabağına alalım ve henüz sıcakken ayırdığımız bir bardak sosu kekin üzerine döküp emmesi için bir süre bekleyelim. Kek, sosu çektiğinde servise hazırdır

 Not: Kakaolu kekin üzerine dökeceğiniz sosun daha bol olmasını istiyorsanız ayırdığınız bir bardak sosa biraz daha süt ve kakao ekleyin. Ayrıca sosu dökmeden önce güzelce karıştırın.

Fatma ALTIPARMAK ve Türkan ÇERİK tarafından yazılmıştır ben hafif düzeltmeler yaptım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder